Saturday, April 09, 2011

Sekadar Ceritera..

Hari melawat FRIM..hehe..seronok kat cni..tenang aja..tak payah nak fikir apa2 masalah..juz ada aku dan dunia aku saja..dkt FRIm nie ada macam2..ada kolam arapaima..tempat tgk burung..tempat picnic..sekolah rendah..taman botani..mmg best la tempat nie..kalau naik motor x pyh byr apa-apa..kalau naik kereta,kena bayar la ckit..ckit jak..x byk pon..hehe..araipama kat cni besar sangat..kalau dia makan org,msti tak jmpa bangkai..sbb 2 la pihak FRIM bg warning..kalau terjatuh dalam kolam 2,dorg tak akan bertanggungjawab..hehe..dah sah2 kalau jatuh dalam 2 tak mungkin ada peluang nak idup kan..sebab 2 dorg ckp cm 2..kt cni ada tempat jogging jugak..byk jugak la org yg berjogging..kecuali aku la..hehe..aku dtg tgk2 tmpt jak..aku kan datin..melawat kawasan katakan..:)

Penat aku bercerita pasal FRIM nie..dah mcm tourist guide plak..hehe..

Kita tukar cerita lain yah..hehe..tahun nie tahun ke-4 aku kat KL..macam2 yg jadi kt aku..suka duka..macam2 aku rasa..hidup merantau kan..hari2 jiwa ni meronta2 nk balik rumah..tapi apa kan daya..jauh sgt plak sarawak ngn kl..hehe..kalau dekat,tiap hari aku nak balik..kat cni aku belajar hidup berdikari..kalau nak bandingkan aku 4 tahun yg dlu,aku dah byk berubah..dari segi pergaulan..makan..mula2 menjejak kan kaki ke KL,aku tanya diri sendiri,boleh kah aku hidup tanpa family aku?Mula2 mmg susah..then,aku dapat sorg kawan yg sgt rapat dgn aku..seorg gadis yg chomel..tapi kami bermusuhan hanya kerana salah faham yg direncanakan..kejam nya dunia..sampai sekarang,aku tetap berharap aku boleh kawan balik dgn dia mcm dulu..tapi,nak jmpa aku pun dia tak nak..erm..biar la..tak nak fikir dah..aku doakan kau bahagia sekarang..walaupun kawan2 selalu berubah2,aku tetap ingat kt dia..maafkan semua silap salah aku selama ni..mungkin ada benda yg aku terlepas pandang yg menyebabkan dia terus membenci aku..

Hidup ni ibarat roda..kadang2 kita di atas..kadang2 kita dibawah..dibawah tak bermaksud kita kecundang..diatas tak maksud kita lah juara..hidup ni hanya sementara..kita la watak2 dalam permainan drama hidup seharian..kita hanya pemegang watak yang telah diciptakan oleh Tuhan..bersyukur la dgn apa yang kita ada..

No comments:

Post a Comment