Friday, April 15, 2011

Kebahagiaan dalam Perpisahan..

Blog..
Blog nie setahu aku ibarat 1 tempat yg di jadikan medium utk c penulis menuliskan apa yg tersirat d hatinya..tak salah rasa nya kalau dia meluahkan apa2 di dalam blog nya sendiri..dan lg x salah kalau dia tak mention any name kt entry 2..kalau dah org yg membaca 2 terasa,nak buat mcm mana?padan la dgn muka dia..nampak sgt dia penah bt salah kt c penulis..x kesah la walau apa pun yg di nyatakan..ptt la mama kte,kalau nak tulis or ckp pape,kena fikir dulu..sbb lain org,lain cr nya nk menterjemahkan maksud tersebut..

Erm..bio ler..kalau aku yg dipersalahkan,tak apa..aku rela..terpulang la ye..aku tak hak nak yakin kan kau yg aku tak bersalah..buang masa aku jak..lantak la kau nak percaya ke tidak..ad aku kesah?aku sanggup kehilangan kau yg aku sayang daripada melihat org yg x bersalah teraniaya..cukup2 la 2 ye..kau sebagai khalifah septtnya menunjukkan contoh yg baik kpd org mcm aku nie..faham?

Kewujudan Facebook, Twitter, Skype, Friendster, Tagged, Myspace adalah dicipta utk dijadikan medium utk mencari kawan..bukan utk mencari lawan..jgn sakitkan hati diri sendiri dgn melawat blog atau laman sosial org yg kita benci sebab kadang2 kita akan terasa hati dgn setiap entry yg dia tulis disitu..kita manusia biasa..yg dibenci 2 la yg kita cr kan??bergaduh 2 kan best..HUH!!Apa punya manusia..kalau dah namanya benci,buat apa nak ambik tahu sal dia lg?buang masa sendiri la..pas2 sakit hati..sekali lg laman sosial tersebut dijadikan medium utk mencari rakan2 utk mengutuk dan menyakiti hati seseorg yg menjadi mangsa keadaan..yg x pernah kenal c mangsa pun 1..dah awak x kenal,awak nak masuk campur 2 buat apa?BODOH!Asal pompuan yg 2 caqntik je..nak back up..x kesah la kan dia salah or x..asalkan c jantan or betina 2 dpt mendekati c complainer 2 dgn lbh dekat lg..bengap tol!Wei kau c complainer,X sedar ke org 2 juz nk curi perhatian dari kau?ke kau memang suka dorg 2 mengatal dgn kau?aku dah muak dgn perkataan adik angkat..abg angkat..kakak angkat..keluarga angkat..senang crta semua yg sewaktu dgn perkataan "angkat" la..majoriti juz nak nama je..mmg terbaek la kan..??

Penat la aku membebel kt cni..nie semua pasal malam td la..kalau kau nak percaya cakap dia,terpulang..aku kenal siapa kau dan jugak dia..aku dah tahu perangai kau..jgn nak berlagak baik sgt la kan..kau berani ckp cm 2 sbb kau banyak back up kan??Ada aku kesah?Sbb kau salah aka terasa hati la kau buat statement cm2..kau pernah ke rasa apa yg dia rasa?Pasti tak kan??So,jgn brani kau fitnah dia lg..aku kenal siapa diri kau dan dirinya..jgn ingat org yg merantau ni bodoh..jgn sampai org yg merantau ni naik menyinga,nahas kau nnt..go on la cr back up..kau 2 cantik lg..handsome lg..pelihara la ya..aku nak tgk jugak percintaan yg kau bangga kan 2 sampai ke jinjang pelamin..aku doakan k..tp kalau aku tahu korg x sampai ke jinjang pelamin..aku tahu la apa sebabnya..hehe..masa 2 baru kau tahu langit 2 tinggi ke rendah..dalam ke tidak perigi utk org dulu2 ambil air utk mandi..kalau jatuh dalam perigi 2..mmg nasib baek la kalau de org yg menyedarinya kan..kalau tak nasib tak baek la kan..hurm..Dah la..kau pun dah berambus dari hidup aku kan?aku doakan hubungan yg korg bina dari kehancuran sekeping hati 2 bekekalan..kalau tak,sia2 je pengorbanan  ini utk org yg tak mengenang budi macam kau nie..sesungguhnya..aku benci kau!!

Terima kasih sebab dah sakitkan hati aku!!Ingat la..perjalanan hidup kita masih jauh lg..berwaspada!


No comments:

Post a Comment