Sunday, April 10, 2011

I love u..

Macam2 jenis kawan yg ada dlm dunia ni..kawan masa senang..kawan masa susah..kawan masa gelak..kawan masa nangis..kawan yang setia..kawan yg pentingkn diri..ada yg boleh faham hati kita,niat kita bercerita..ada yang memandang serong kepada luahan hati tersebut..kdg2 apa yg kita ceritakan itu difahami dgn penuh erti oleh seorg kawan..ada jugak kawan yg berkawan hanya utk diri nya sendiri saja..hanya utk melepaskan apa yg tersurat dihati nya..perasaan tersurat dan tersirat itu 2 benda yg berbeza..yang perlu di ambil kira apabila berkawan..aku sendiri,sebagai seorg makhluk tuhan..ingin berkongsi pengalaman dgn kawan2 yg pernah aku temui..macam2 ragam ada..macam2 perasaan yg aku rasa..tangis,gelak,senyum..semuanya..

Dalam dunia ni semua org ada kawan..org gila pun ada kawan..semua org layak ada kawan..tak kecuali diri aku sendiri..dulu aku ada seorg kawan..kawan yg sgt rapat dgn aku..suka duka semua aku dgn dia..mmg xda rahsia antara aku dgn dia..tp kami terpaksa bermusuhan hanya kerana salah faham..dia langsung tidak mahu menerima penjelasan dari aku..dia tinggalkan aku mcm aku x pernah ada nilai dlm hidup dia..terhina nya aku saat itu..bermula saat itu aku rasa aku dah x nk ada kwn rapat lg..aku takut bnda yg sama terulang..aku sayangkan dia sampai sekarang..tapi kami tak mungkin akan bersama lg..itu 1 yg pasti..cukup lah sekali..

Lepas 2 tahun..aku menemui kwn rapat secara x sengaja..mcm mana ntah aku boleh rapat dgn dia..tp dr awal aku dah tahu hubungan ni x akan panjang..dr perangai dia..tak mungkin aku boleh bertahan..ternyata itu la kenyataan nya..dia berkawan dgn aku sbb aku boleh bg kemudahan kpd nya..mungkin dia x pernah mahu berfikir tentang persaan org lain..aku sangat2 terkilan dgn perbuatan nya..aku geram sgt2..ishk!kenapa la ada manusia yg x sedar diri macam kau nie dlm dunia..aku ingatkan kau berubah setelah segalanya berakhir antara kita..rupanya,kau tetap sama..sedarla sebelum kau menyesal nnt..aku sayangkan kau,tapi aku tak boleh trima perangai kau..aku tahu org salahkan aku dalam perihal hubungan kita dulu..terpulang..dorg x rasa apa yg aku rasa..dorg x tahu apa yg aku lalui sepanjang berkenalan dgn kau..erm..tutup la crita tentang kawan aku yg ni..

Lepas kejadian 2,aku berkawan lg dgn sseorg yg aku amat percayai..sikit pun aku tak sangka akan kena dugaan yg seteruk ni dgn dia..dia org yg amat aku hormati..dia org yg tahu segalanya tentang aku..dia tahu aku siapa..dia org yg jauh lebih berpengalaman dari aku..org yg aku kira akan memahami diri aku macam mana aku memahami dirinya..kau mungkin x secantik Fasha Sandha walaupun korg sama tempat kelahiran..tapi kau lah org yg paling cantik dimata aku..kau org yg selalu ada disisi aku sewaktu aku susah atau senang..tapi kerana seorg manusia yg mencemburui hbgn kita,kita terpaksa bermusuhan..aku tahu aku yg salah pada awal nya..aku sanggup merendahkan diri minta maaf dari kau..tapi pernah ke kau nak dgr penjelasan aku?kenapa kau lebih percayakan perempuan 2??sedangkan kau sendri mengetahui siapa diri nya sebelum ni..aku sangat2 terkilan sbb sampaikan keluarga kau turut menyisihkan aku..org yg aku hormati selama ni dah menunjukan rasa benci dgn kehadiran aku..tak apa la..memang aku yg bersalah..aku terima..biar la hbgn kita tergantung macam ni..aku sentiasa mendoakan kesejahteraan kau dan keluarga kau..aku tetap menghormati kau sekeluarga macam dlu..aku sangat2 merindui saat2 kita bersama dulu..aku sangat sygkn kau..aku rindukan kau..gambar2 kau aku tak buang lg..aku rindu kan kau sgt2..maafkan aku..

Tetapi disebabkan keretakan hbgn kita itu la aku dapat balik kepercayaan dari seseorg yg pernah memandang serong kepada aku dulu..kita manusia biasa sayang..lambat laun kita akan sedar kesilapan kita..kita dah bersama hampir 4 tahun..aku harap hbgn kita tak akan terpisah lg..aku sayangkan kau..kau la teman aku yg paling lama aku kenal walaupun kita pernah tak beteguran hampir 3 bln kerana salah faham yg tak sepatutnya terjadi..terima kasih sbb percayakan aku balik..kau la teman yg paling kenal aku..aku akui semua tu..thanks so much..aku bangga sebab skrg kita dah macam dlu balik..lepas ni kita grade sama2 k..hehe

Sekarang aku ada nak cerita tentang 2 org kawan yg x pernah tinggalkan aku walau apa pun yg jadi..kami pernah tepisah lama..kami tak selalu berjumpa..tapi bila kami berjumpa,tak akan ada rahsia antara kami..hanya kami bertiga..hubungan yg terjalin hampir 2 tahun lebih nie mengajar aku erti persahabatan sebenar..aku tahu kau tak akan tinggalkan aku..walaupun kita tahu,suatu hari nnt kita bertiga akan ada haluan masing2,kita dah berjanji tak akan melupakan janji kita..walaupun apa yg terjadi,biarlah hanya kita bertiga yg tahu..kerana kita bertiga mangsa dalam hal yg pernah terjadi itu..mungkin itu yg menyebabkn kita dalam x sedar telah memahami antara 1 sama lain..korg berdua org yg paling aku sayang..aku mohon tolong betulkan aku kalau aku salah..jgn biarkan aku terus melalui jln yg boleh menyesatkan aku..aku mohon kepada korg berdua..terima kasih sebab menyayangi diri aku..terima kasih kerana selalu ada di saat aku memerlukan korg..bila aku bersama korg,seolah2 dunia ni hanya kita bertiga yg punya..terima kasih banyak2..

Maafkan aku kerana tidak menyatakan nama2 yang terlibat di dalam semua cerita tersebut..biarlah hanya aku yg tahu..kalau dorg terasa,dorg la org yg aku maksudkan..aku syg dan hargai kehadiran korg dlam hidup aku selama ni..korg la yg mengajar aku erti hidup merantau yg sebenarnya..tak semua benda manis dalam kenangan yg manis..tak semua nya pahit bila terjadinya sesuatu perpisahn..itu semua hanya untuk mematangkan fikiran..maafkan aku kerna bercerita tentang kita disini..aku hormati pendirian korg..ingatla..aku tak pernah pun sangka ini yg akan terjadi..4 tahun merantau,mengajar aku erti rindu,cinta,sayang,benci,marah..semua persaan itu yg x pernah aku hargai dulu..terima kasih atas segalanya..

Maafkan aku kalau ada perkataan,perbuatan aku yg menyinggung perasaan kau yg membacanya..aku hanya manusia biasa..yg buruk dtg dr aku,yg baik dtg dari Dia..sekian..

No comments:

Post a Comment